dinsdag 16 september 2014

Een mens heeft maar een beperkte hoeveelheid energie. Verspil dat niet.



Mensen bestaan uit energie en de hoeveelheid energie die wij hebben is beperkt, maar dat vergeten wij allemaal wel eens. We kunnen simpelweg niet alles doen wat wij graag willen doen. Het is een kunst om in balans te leven. Dat lukt maar heel weinig mensen. Ik doe heel veel dingen tegelijk en neem niet altijd op tijd rust, maar dat komt ook doordat ik een grote hoeveelheid energie heb en ik niet hou van stilzitten. Ik moet elke dag creatief bezig zijn van mezelf.

Het lukt mij daarom ook niet om perfect in balans te leven, maar één ding heb ik wel aardig onder controle: ik verspil zo min mogelijk energie aan waardeloze mensen. Natuurlijk maak ook ik me soms druk om zulke figuren, maar ik ben er niet hele dagen mee bezig. Ik heb betere dingen te doen dan constant te reageren op haatberichten (privé) en hersenloze reacties (openbaar).

Mijn tijd en energie zijn te waardevol om te besteden aan mensen zonder leven. Ik heb er zelf bewust voor gekozen om mijn energie zoveel mogelijk om te zetten in liefde en dat uit ik dagelijks d.m.v. poëzie, grappen en goede daden. Ook al sla ik vaak zat de plank mis, ik doe tenminste wel mijn best om andermans leven aangenaam te maken en dat kunnen sommigen mij niet nazeggen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten