dinsdag 16 september 2014

Waarom ik Ed Sheeran de beste artiest van dit moment vind.



Volgens mijn eerlijke en oprechte mening is singer/songwriter Ed Sheeran de allerbeste artiest ter wereld op dit moment. Jullie weten dat ik niet iemand ben die zomaar wat roept op Facebook en eerst heel goed en diep nadenkt voordat ik met een serieuze statement kom. 

Waarom is juist Ed Sheeran voor mij de absolute nr.1 artiest van de wereld en niet iemand anders, zoals EMINEM bv. (waar ik een groot fan van ben) ? Ten eerste, omdat hij meer kan dan welke artiest dan ook. Misschien op Prince na dan. Ed is uniek, want hij: schrijft zijn eigen songs, maakt zijn eigen muziek, zingt en rapt. Deze laatste 3 kan en doet hij alle 3 tegelijk LIVE.

Velen in de muziekindustrie worden er van beschuldigd te playbacken en zelfs EMINEM ook. Ed zingt en speelt altijd live. Wat hem o.a. bijzonder maakt is dat hij gitaar kan spelen, zingen én rappen tegelijk. Niet een simpel rap versje op een langzaam tempo. Nee, hij komt met een hoogstaand niveau raptechniek in een RAP tempo ! In mijn ogen kan hij zich zelfs meten met de beste rapper ter wereld EMINEM. Zijn "flow" is speciaal en incredible en verdient waarlijk respect 
Zelfs een muzikale genie als Prince, die ook zingt en speelt tegelijk (op bijna elk muziekinstrument) kan dit niet en EMINEM ook niet.

Buiten dit feit zijn de songteksten van Ed Sheeran van een uitzonderlijk niveau en diepe inhoud. Hij vertelt over de realiteit als geen ander. Hij heeft vaak een goede en duidelijke boodschap voor iedereen, met daar eigen originele muziek. Daar zijn er vandaag de dag nog maar heel erg weinig van weten eerlijke en serieuze muziekliefhebbers. Deze hardwerkende jongeman verdient de absolute wereldtop daarom ook terecht.

Het mooiste aan hem vind ik dat hij niet de looks heeft van een fotomodel of acteur. Volgens de huidige maatschappelijke maatstaven (die oppervlakkig en triest zijn) is hij "oerlelijk". Hij is een rasechte Brit (dus iemand uit Groot-Brittannië) en heeft daarom een bleke huidskleur, maar ook rood haar. De meesten mensen vinden dat nu eenmaal niet (fysiek) aantrekkelijk. Ondanks dat hij "lelijk" is heeft hij met al zijn talent en hard werken het voor elkaar gekregen om de wereldtop te halen.Velen verdienen hun succes niet in mijn ogen, omdat zij puur geliefd zijn vanwege hun "good looks" en niet vanwege hun talent(en), die vaak beperkt zijn.

Je hoeft mij niet te geloven als ik zeg dat hij nu al (in zijn korte carrière) een paar klassiekers (lees: evergreens) op zijn naam heeft staan, die over 30 jaar nog steeds geliefd zullen zijn bij vele miljoenen muziekliefhebbers. Wat mij betreft hoort hij nu al thuis in het rijtje van grootheden zoals: John Lennon, EMINEM, Michael Jackson, Marvin Gaye, ABBA, Queen e.a.

Voor zover ik weet zijn er geen verhalen bekend dat hij een losbandig type is, zoals vele beroemde artiesten. Ook niet zo'n waardeloos figuur die kinderen maakt en vervolgens negeert door de hele wereld over te reizen, maar doodleuk zijn eigen vlees en bloed vergeet. Daar zijn er legio van helaas. Als iemand een slecht bericht weet over hem dan hoor ik dat graag. Ik hou de media en het entertainment nieuws dagelijks bij. Mij is ook niet bekend dat hij arrogant is, maar zover ik hem ken (via berichten en interviews) is hij een doodgewone, bescheiden en sociale jongeman en een voorbeeld voor velen.

Ook voor mij is hij een voorbeeld: zowel qua muziek als persoonlijkheid. Daarom zeg ik nu: ED SHEERAN ROCKS !  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten