maandag 22 september 2014

Verkeerde focus



Wij mensen maken vaak deze grote fout: vanwege een probleem of problemen zien wij niet meer de mensen en dingen die ons gelukkig maken. Depressie houdt ons gevangen en alles om ons heen zien wij door een zwarte bril. Het is makkelijk om dan maar alles en iedereen de schuld te geven. Velen gaan dan thuis in een hoekje zitten huilen.

Ook ik was slachtoffer van zelfmedelijden (meerdere malen in mijn leven). Soms was dat onterecht en soms was dat terecht. Momenteel ben ik nog steeds een slachtoffer van een groot onrecht, veroorzaakt door het systeem en dat duurt al jaren. Dat heeft er voor gezorgd dat ik 2 zomers achter elkaar mezelf had opgesloten thuis. Ik keek alleen maar films. was aan het gamen en zat alleen maar op internet/Facebook. Ik kon het niet opbrengen om van mijn leven te genieten en het mooie weer. Ik was (persoonlijk) contactgestoord.

Nu in 2014 ben ik veranderd. Ik heb mezelf gedwongen om niet meer te focussen op mijn probleem en wat ik niet heb (maar waar ik wel recht op heb: liefde en geluk). Ik moet van mijzelf kijken naar wat ik nog wel heb en daar van genieten. Deze zomer heb ik besloten om niet thuis te blijven in een geestelijke grot, maar om weer van mijn leven te genieten en naar buiten te gaan. Ik ben oude en nieuwe (Facebook)vrienden/vriendinnen gaan opzoeken en dat maakt mij blij. Ook ben ik weer intensief gaan fotograferen. Daarom zit ik nu goed in mijn vel.

Mijn boodschap bij het gedichtje op mijn eigen foto vandaag is dit: Beroof jezelf niet van jouw eigen geluk. Jij bepaalt hoe jij jezelf voelt en jij kiest voor jouw levensweg. Niemand anders. Anderen kunnen jou wel onrecht aandoen, maar alleen als jij het zelf toelaat dat negatieve gevoelens jouw hart en geest beheersen word jij ongelukkig. Kies voor jezelf en positiviteit. Dit is de sleutel naar geluk. Iedereen die dit leest en nu ongelukkig is: blijf aub niet zitten. Sta op. Leef. Maak anderen gelukkig en vind daarmee jouw eigen geluk Moge God jullie zegenen 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten