woensdag 24 september 2014

Pharrell Williams. Mijn allergrootste inspiratiebron (qua entertainment en menselijkheid).



Mijn allergrootste (levende) inspiratiebron op dit moment is Pharrell Williams . Niet om één reden, maar om meerdere redenen. Deze man is  heeft niet alleen vele talenten en succes, maar heeft ook een goede instelling (bescheiden, sociaal en milieubewust o.a.) en is een hedendaagse filosoof.

Gisteren zag ik zijn interview bij RTL Late Night met Humberto Tan en ik was zeer diep onder de indruk van zijn persoonlijkheid en woorden.  Zijn quote op mijn tekstplaatje is één van de vele diepzinnige dingen van wat hij zei. Er zijn werkelijk mensen die heel erg mooi zingen, maar geen (persoonlijk) verhaal hebben en daarom op een gegeven moment geen indruk meer maken op anderen. Ze worden saai. De zangers/zangeressen die blijven zijn degenen die een verhaal vertellen. Als zij zingen gaat het verder dan alleen zang en muziek. Meestal zijn dat ook mensen die veel (ellende) hebben mee gemaakt. Wie zoiets zo goed onder woorden brengt is een muziekprofessor.

In mijn ogen is hij de grootste artiest aller tijden. Waarom ? Op zijn 30e jaar was hij al verantwoordelijk voor het produceren van de helft van alle nummers in de Amerikaanse hitlijst. Wie kan nu één artiest/producer noemen die dit doet of heeft gedaan ? Zelfs Michael Jackson of Elvis Presley bv. hebben dit niet bereikt. Zijn single "Happy" is ook niet voor niets de best verkochte single aller tijden ter wereld. Dat nummer van hem alleen al heeft zo'n grote wereldwijde impact, dat het niet waarschijnlijk is dat het nog overtroffen zal worden. "Bohemian rapsody" - Queen wordt door de meesten als de beste nummer ooit beschouwd, maar kan volgens mij toch niet op tegen Happy van Pharrell Williams.

Niet alleen zijn muziekcarrière is indrukwekkend, maar bijna alles wat hij doet: samen met kledingmerk G-Star en een bedrijf dat plastic verzamelt uit de oceanen produceert hij eigen kleding gemaakt van dat afval (gerecycled plastic). Hij helpt zoveel artiesten met hun carrière. Deze man doet enorm veel voor de maatschappij en de hele wereld. Ondanks alle lof die hij krijgt blijft hij bescheiden. Wat een verschil met zoveel andere beroemdheden. Hoewel zij niet eens de helft doen en hebben bereikt van wat hij doet/heeft gedaan zijn zij arrogant.

Hij inspireert niet alleen mij als artiest/kunstenaar, maar ook als mens. Velen verdienen hun succes niet (omdat ze puur vanwege hun looks geliefd zijn, of omdat ze de juiste connecties hebben die hen steunen bv.). Pharrell Williams heeft zelf keihard gewerkt voor zijn succes. Hij is waarlijk een talentvol mens met een goed hart die zijn best doet om de wereld mooier te maken. Hij maakt miljoenen mensen blij en verdient daarom mijn diepste respect.

Ik raad jullie allemaal aan om zijn interview van gisteren te bekijken en te beluisteren op de onderstaande link. Van hem kan iedereen wat goeds leren !

http://www.rtlxl.nl/#!/301978/58199d3b-a4a0-3ee1-8513-35170d1ff9f4

1 opmerking:

  1. Bekijk de uitzending van RTL Late Night op de onderstaande link:
    http://www.rtlxl.nl/#!/301978/58199d3b-a4a0-3ee1-8513-35170d1ff9f4

    BeantwoordenVerwijderen