dinsdag 16 september 2014

Jaloezie is een ziekte

Als ik de macht had zou ik een aantal mensen in Nederland direct gedwongen laten opnemen in een kliniek, net zo lang totdat ze genezen zijn van hun ziekte genaamd jaloezie. Vele misdaden worden terecht gestraft, maar helaas zijn er nog steeds teveel misdadigers die de dans ontspringen.

Ik heb het nu speciaal over misdaden waar de wet niet over spreekt. Welke ? Misdaden zoals die wordt gepleegd door iemands eigen familieleden (vaders, moeders, broers en/of zussen die relaties verzieken van hun familielid), of ex-partners (vaders of moeders die hun ex proberen kapot te maken met leugens), zogenaamde vrienden (die vrienden van hun vrienden opstoken, zodat vriendschappen kapot gaan).

Het is niets anders dan pure jaloezie die hen er toe aanzet om constant anderen kwaad te berokkenen. Ik heb nog een heel klein beetje begrip voor misdadigers die vreemden oplichten (ik praat het absoluut niet goed), omdat zij hun slachtoffers niet persoonlijk kennen. Hoe kan je in hemelsnaam je eigen kind/broer/zus of de vader/moeder van je kind of je beste vriend/vriendin kapot maken ? Dat zal ik nooit begrijpen.

In mijn beleving is er niets mooiers dan dat een man en vrouw oprecht van elkaar houden, of een vader/moeder die zijn/haar kind liefheeft, of twee vrienden/vriendinnen die goed met elkaar kunnen opschieten. Wie ben ik om daar mee te bemoeien ? Helaas zijn er ziekelijke figuren die dit niet kunnen aanzien en alles eraan proberen om zo'n gelukkige relatie kapot te maken.

Waarom zijn er mensen die anderen geen liefde, geluk en succes gunnen ? Wat is de reden dat deze duivels hun straf niet krijgen en vaak jarenlang door kunnen gaan met het leven van anderen verzieken ? Ik vind het triest en onrechtvaardig dat sommigen die onbewust of in nood een domme fout maken soms gelijk keihard worden gestraft, maar velen de bewust andermans relatie verzieken ongestraft een mooi leven hebben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten